Kendinizi Seviyor musunuz? Öz Şefkat Gösteriyor musunuz?

Herhangi bir olay, istenmeyen durum ya da başarısızlıkla karşılaştığımızda en çok suçladığımız yine kendimiziz... Farkında olmadan o kadar hoyratça davranırız ki kendimize; herhangi bir canlıya gösterdiğimiz anlayış ve şefkati kendimize gösteremeyiz çoğu zaman. Uzmanların önerisi kendimize değer vermekle birlikte kendimize 'Öz şefkat'te bulunmamız. Peki nedir öz şefkat... Türkiye’nin en büyük online terapi platformu olan psikologofisi.com uzmanları bu yazıyı sizler için hazırladı... İşte merak ettikleriniz...

Kendinizi Seviyor musunuz? Öz Şefkat Gösteriyor musunuz?

Hepimiz zor zamanlardan geçmiş ve desteğe ihtiyaç duymuşuzdur. En yakınlarımıza da zor zamanlarında destek olmayı isteriz. Bir başkasının başına gelen zor durumlarda yanında olduğumuzu hissettirmeye çabalarız, kendisini iyi hissetmesi için elimizden geleni yaparız. Öz şefkat ise bu durumların aynısını kendimize karşı yapmaktadır. Bir başkasının desteği kadar önemli bir noktadır. Kendi iç dünyamızda bize zor gelen duygulara karşı direncimizi artırmak ve kaçmak yerine onlarla yaşamayı kabul etmek ve bunu uygulayabilmek için en önemli temel taşlarından biridir. Günlük hayatımızda farkında olmadan bile kendimize karşı çok katı ve eleştirel olabiliriz, bu ise verimimizi, özgüvenimizi düşüren bir durum haline gelebilir. Öz şefkati kendimize karşı uygulamak ise bazen zor hale gelebilir ve hemen doğru uygulanamayabilir. Bu şartlarda en doğru seçenek profesyonel bir yardım almaktır. Türkiye’nin en büyük ve donanımlı online terapi sitesi Psikolog Ofisi web sitesi üzerinden hızlı ve kolay bir şekilde profesyonel destek alabilir ve hemen etkili bir online terapi edinebilirsiniz.

Kendime Nasıl Öz Şefkatli Olabilirim?

İnsanların kendilerini aşağılama durumu uzmanlar tarafından sıkça gözlemlenen bir durumdur. Birçok insanın bir başkasının, kendisini aşağılayamayacağı kadar kendisini aşağılıyor. Bunun birçok sebebi olabilir, yaşadığı çevre ile uyumsuzluk problemleri, kültür çatışması gibi durumlar söz konusu olabilir. Bu durum ise kendimizde başlayabilecek birçok sorunun başlangıç elementi olabilir. Kendimize karşı bu kadar suçlayıcı olmak yerine öncelikle kendimize dışardan biri gibi bakarak anlamaya çalışmayı deneyebiliriz. Sizi her yönüyle tanıyan affedici ve destekçi biri size nasıl yaklaşabileceğini düşünerek kendinizin bir arkadaşı olmayı deneyin. Öz şefkat oluştururken yine dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise öz nezakettir. Bir hata yaptığımızda, bir başarısızlık durumu söz konusu olduğunda kendimize çok yüklenmek yerine kendimize saygı duymayı ve desteklemeyi seçmeliyiz. Kendimize karşı nezaket göstermek, öz şefkati tetikleyen ve yardımcı olan bir eylemdir.

Özellikle acı çektiğimiz durumlarda kendimize birçok kez “neden ben?” sorusunu sormuşuzdur. Bu soru aslında yanlış ve bizi şefkatten uzaklaştıran, yalnızlığa iten bir sorudur. Kendimize kötü bir durumda bu soruyu sorduğumuz zamanlarda aklımıza gelmesi gereken şey, kötü olayların sadece bizim başımıza gelmediği, bütün insanlığın bu benzeri durumları yaşayabileceğidir. Kendimizi bir acı mıknatısı haline getirmektense toplumda aslında sıradan bir birey olduğumuzu ve kötü bir durum yaşamak bütün insanların hayatının bir parçası olduğunu hatırlatmalıyız.

Öz şefkat kazanımında izlenecek bir diğer yol ise Bilinçli farkındalık (Mindfullness) yönetimidir. Yaşadığımız acıları fark etmek, özümsemek ve kendi iç dünyamızla harmanlamak onu tanımamıza ve aşmamıza çok yardımcı olacaktır. Yaşadığımız acıya karşı şefkat geliştirebilmek için, acı çekiyor oluşumdan başlayarak bir bilinç oluşturmamız gerekir. Elbette Bilinçli farkındalık edinmek için birçok yöntem mevcut ve en doğru farkındalığı bir uzman eşliğinde elde edebiliriz. Bu konuda profesyonel bir yardım edinmek en mantıklı yöntem olacaktır.

Pandemi Sürecinde Öz Şefkat

Pandemi süreciyle birlikte, artık ilgimizin çoğu iç dünyamıza yönleniyor. Evde bulunmak bunun en büyük tetikleyicilerinden biridir. Evde bulunduğumuz sürede aslında duygularımızla daha çok iç içe ve karşılaşır halde bulunuyoruz. Bu zamanlarda ise yaptığımız hatalara, acılarımıza, başarısızlıklarımıza karşı daha çok düşünme eğilimi gösterebiliriz. Duygusal iniş-çıkışlar çok fazla yaşanabilir ve birçok duygu da normalinden daha fazla bir şekilde ortaya çıkabilir. Öncelikle bu süreçte kabullenme tutumunu gerçekleştirebiliriz, bu süreçte sosyal dinamiklerin değişkenliğini fark edip kabullenmeniz gerekir. Pandemi için çok fazla düşünüp, yapılamayan, iptal edilen planların sadece bizim başımıza gelmediğini ve herkesin bu durumu yaşadığını kabullenerek başlayabiliriz.

Bu gibi kriz zamanlarında en önemli şey ise sabırdır. Sabırsızlık gösterdiğimiz durumlarda öfke geliştirmemiz büyük olasılıktır ve öfke oluşumu ise kendimize karşı olan şefkatimizi zedeleyici bir durumdur. Sabır göstermek bu ve benzeri olan duyguların oluşumunu engellemede ve aşmada oldukça önemli bir etkendir. Her zaman her şey kontrolümüz altında olamaz. Her zaman ciddi bir beklenti içerisinde olmak da doğru bir yaklaşım değildir. Çok fazla beklenti içerisinde olmak sizi hayal kırıklığına itebilir bu yüzden olayların ve hayatın doğal akışına güvenmek sabır göstermek ruh sağlığımızı koruma konusunda ve öz şefkati engellememe konusunda yardımcı olacaktır.

En çok tercih edilen ve uzman kadrolu online terapi sitesi olan https://www.psikologofisi.com/ üzerinden profesyonel bir yardım alabilirsiniz.

Paylaş:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp İhbar