Kilo Vermek İçin En Kolay Yöntem: Mutlaka Deneyin!

Kilo sorunu olan çoğu kişi yemek yemeyi sevdiğini hatta karnı tokken bile bir şeyler yediğini söyler. Bu kişiler için diyet listeleri başlı başına bir kabustur. Çünkü yemek yemek adeta mutlu olma şekilleridir. Siz de bu sorunu yaşayanlardansanız Psikolog Ecrin Zeybek'in bu yazısı tam size göre... İşte kilo vermenin belki de en kolay yöntemi: Mutlu olmak...

Kilo Vermek İçin En Kolay Yöntem: Mutlaka Deneyin!

Kilo vermek pek çok kişinin hayali… Kilo sorunu olanların ilk karşılaştığı zorluk ise yemek yeme isteğini durdurmak… Siz de tok olsanız bile kendinizi yemek yemekten alıkoyamıyorsanız bu yazımız tam size göre… Biz sorduk uzmanımız Psikolog Ecrin Zeybek sizler için yanıtladı…

Özel Denizli Cerrahi Hastanesi Psikoloğu Ecrin Zeybek, travmatik çocuk dönemleri ve yalnızlıktan meydana gelen duygusal açlık belirtileri ile ilgili açıklamalarda bulundu. Açken bile yemek yemeyi durduramayanların psikolojik nedenden dolayı olduğunu söyleyen Zeybek, “Yaşanılan pişmanlık hissinden sonra tekrar yeme davranışı, geçici rahatlama ve daha sonra kısır döngü meydan geliyor” dedi.

Özel Denizli Cerrahi Hastanesi Psikoloğu Ecrin Zeybek: “Bazen aç olan karnımız değil, duygularımız”

“Yemek Yeme Geçici Rahatlama Sağlar”

Zaman zaman insanların ruhsal ve yalnızlıktan dolayı meydana gelen duygusal açlık rahatsızlığını çoğu insan fark etmeyerek yemek yemeye yöneliyor. Özel Denizli Cerrahi Hastanesi doktorlarından Psikolog Ecrin Zeybek, duygusal açlık ve fiziksel açlık hakkında önemli bilgiler verdi. Fiziksel olarak karnın doyduğunu ve o halde halen daha yemek yeme ihtiyacı duyulduğu zaman önlemler alınması gerektiğinin altını çizen Psikolog Zeybek, “Duygularımızın eksikliğinin yerini yemek ile doldurma isteği duygusal açlıktır. Çoğunlukla doymadığımızdan, çok sık yemek yediğimizden, tokken bile yemek yemeyi durduramadığımızı da dile getiririz. Bazen burada aç olan karnımız değil, duygular olabiliyor. Tam da bu noktada fiziksel olarak karnımız doyduğunda ve kendimizi aç hissetmenin mümkün olmadığı durumlarda dahi yemek yemek istiyorsak psikolojik bir probleme dayalı yeme bozukluğu yaşıyor olabiliriz. Bu da kilo vermek konusundaki en büyük engeli teşkil eder. Stresli, kaygılı hissettiğimiz zamanlarda yeme davranışı gösteriyoruz. Ve tükettiğimiz besinler sağlıksız besinler oluyor. Duygularımızın eksikliğini bastırmak için ortaya çıkan yeme davranışı gerginliğimizi az da olsa azaltıyor. Geçici bir süre mutlu oluyoruz. Ve kişi daha sonrasında pişmanlık hissetmeye başlıyor. Yaşadığı bu histen sonra tekrar yeme davranışı, geçici rahatlama ve daha sonra kısır döngü olabilir” dedi.

 

“Duygusal açlık fiziksel zarar da vermeye başlar”

Duygusal açlığın nedenleri ve fiziksel açıdan farklarını anlatan Zeybek, “Bu noktada duyguları ertelemenin ve yok saymanın yanı sıra, fiziksel zarar da vermeye başlar. Sağlıksız besinlerden kaynaklı kilo alımı, kilo almadan dolayı yaşanılan öz güven eksikliği ve beraberinde kendi beğenmeme. Duygusal açlığın nedenleri; duygusal boşluklar, travmatik çocukluk dönemleri, geçmişte bireylerin alamadığı sevgi, baş etme gücünün zayıf olması, yalnızlık gibi durumlardan ortaya çıkar. Duygusal açlık aniden ortaya çıkarken, fiziksel açlık kademeli ve yavaş yavaş ortaya çıkar. Fiziksel açlıkta amacımız vücudun ihtiyacını karşılamaya yöneliktir. Duygusal açlıkta ise tükettiğimiz besinin tatmin edici olmasını isteriz. Duygusal açlıkta suçluluk duygusu olur. Yemek yedikten sonra neden bu kadar yediğiyle alakalı birey kendini suçlar. Duygusal açlıkta bedende değil, zihinde olur. Fiziksel açlıkta ise mide sinyaller gönderir” diye konuştu.

Paylaş:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp İhbar