Süveyş Kanalı’ndaki krizde çözüm bulunamıyor

Süveyş Kanalında karaya oturarak deniz trafiğinin durmasına neden olan dev yük gemisini saplandığı yerden kurtarma çalışmalarının kanalda oluşan çekilme nedeniyle aksadığı duyurulmuştu. Söz konusu geminin sahibi Japon firma da yaptığı açıklamada, geminin yeniden yüzdürülmesine yönelik girişimlerde "zorluklarla karşılaşıldığını" bildirmişti.

Süveyş Kanalı’ndaki krizde çözüm bulunamıyor

Süveyş Kanalı İdaresi Başkanı Usame Rabi, düzenlediği basın toplantısında, karaya oturarak tüm dünyada deniz ticaretini etkileyen “The Ever Given” isimli gemiyi yeniden yüzdürmek için yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi verdi.

Rabi, gemiyi saplandığı yerden kurtarmak için çalışan ekiplerin 26 Mart Cuma akşamı, geminin motorlarından birini çalıştırmayı başardığını ancak kanalda yaşanan çekilme nedeniyle geminin ön kısmından daha çok toprak çıkarmak zorunda kaldıklarını söyledi.

Kanalın tabanındaki sert kayalarla bağlantılı başka sorunlarla da karşılaştıklarını kaydeden Rabi, geminin karaya oturması nedeniyle mürettebattan yaralanan olmadığını, herhangi bir sızıntı da yaşanmadığını aktardı.

GÜNLÜK MALİYET 12-14 MİLYON DOLAR

Rabi, geminin neden karaya oturduğuna ilişkin kesin bilgiye yürütülen soruşturma sonunda ulaşılacağını belirtti. Sorunun çözülerek geminin yeniden yüzdürülmesi için bir tarih vermenin ise zor olduğunu belirtti.

Rabi, geminin karaya oturması nedeniyle kanalın kuzey ve güneyinde 321 geminin geçiş için beklemek zorunda kaldığını söyledi. Ayrıca, bunun Süveyş Kanalı İdaresine günlük maliyetinin 12-14 milyon dolar olduğunu ifade etti.

Rabi ayrıca, kanal idaresinin uğradığı mali kayıp nedeniyle gemiyi işleten şirkete para cezası uygulanıp uygulanmayacağına dair soruyu, “Bunun için henüz erken. Bu konuda hukuki danışmanlığa ihtiyaç var. Şu an en önemli görevimiz kanal trafiğini açmak.” diye yanıtladı.

MISIRLI KADIN KAPTANDAN YALANLAMA

Sosyal medyada, Ever Given’ın Mısır’ın ilk kadın gemi kaptanı tarafından yönetildiği iddiaları yayıldı. Merve Elselehdar’ın kaptanı olduğu gemiyi yanlış yönlendirerek krize yol açtığı iddiası sosyal medyada hızla yayıldı.

Elselehdar, Mısır Deniz Güvenliği İdaresi’ne bağlı olarak Mısır gemisi Aida 4’ün kaptanlığını yaptığını söyledi. Fotoğraflarının photoshop yoluyla yalan haberlerde kullanıldığını belirten Elselehdar, haberleri “Arap kadınlarını hedef alan bir kampanya” diye niteledi.

Indepent’ın Egypt Today dergisinden aktardığına göre, derginin Twitter’da paylaştığı yorumda “sosyal medyada yayılan yalan haberlerin, Arap kadınlarının gemi kaptanı olarak çalışma yeteneğini küçümseyen içerikte olduğu” yazıldı.

TAHLİYE ÇOK UZUN SÜREBİLİR

Kurtarma şirketlerinden bazı uzmanlar ile Mısır Devlet Başkanı Abdülfettah es-Sisi’nin danışmanı, kanaldaki sorunun 2 ya da 3 gün içinde çözüleceğini açıkladı. İngiltere Denizcilik Odası Başkanı John Denholm, BBC’ye yaptığı açıklamada, bölgedeki ekibin gemiyi ‘hafifletmek’ adına yükünü azaltmaya başladığını söyledi. Kargo gemisindeki konteynerlerin indirilmesinin haftalar sürebileceği belirtiliyor. Zira tahliye için 60 metreden daha yükseğe çıkabilen vinçlerin bölgeye sevk edilmesi gerekiyor. Söz konusu kargoların nereye taşınacağı da büyük bir lojistik operasyon gerektiriyor.

Paylaş:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Whatsapp İhbar